onsdag den 4. januar 2012

min første skrift...

Mit navn er Juliane.
Jeg har engang læst det betyder dunskægget, det er det, der når drenge begynder at få skæg, eller nærmere dun. jeg er godt nok ikke en dreng, men jeg er teenager... jeg begynder ikke at få skæg, godt nok... men på det seneste er det begyndt at ske andre ting... min hjerne er begyndt at tænke meget på det andet køn... det køn med dun som bliver til skæg, det kan være en modbydelig følelse, lige så klam og uhyggelig den kan være, kan den også være, skæg, skør, fjollet, fantastisk, filosofisk, vild og kildrende! det hedder kærlighed! det er det livet består af! kærlighed.
da man var lille var det på et helt andet plan.... det var kærligheden til sit lyserøde værelse, det kæmpemæssige  orgie af puder og dyner, alle bamserne, især bammermand, dukkerne, især dukken ella! den ene cd med paddington, æbletræet om sommeren, man kunne ligge unde og tro at ens have var hele verden! det var fjollet og skønt! men sådan blev det jo ikke ved med at være... jeg blev jo ældre og mine venner fulgte med, vi fandt ud af der var noget der hed, verden udenfor. den lokale by, den lille biograf, det var stort da man måtte gå der ned, helt alene! da man blev 13 fandt man så ud af, at der ikke kun var lille allerød, men også noget der hed andre byer, så som helsingør og københavn...
Mit navn er Juliane, jeg er ikke et helt menneske endnu.... men jeg er begyndt at gå i den retning, der hedder et helt menneske! tak fordi jeg lever.
fiktive bobler herfra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar